Dzień dobry,
Dzisiaj spotykamy się na lekcji online o 10:30 i większość poniższych punktów zrobimy wspólnie:) A co będzie treścią dzisiejszych zajęć?
Dzisiaj:
- przeczytamy ze zrozumieniem wiersz,
- wypowiesz się na temat najpotrzebniejszych rzeczy, które należy zabrać na majową wyprawę,
- rozpoznasz i pogrupujesz rzeczowniki zgodnie z podaną zasadą,
- poćwiczysz pisanie wyrazów z końcówką -ówka,
- ułożysz i zapiszesz wypowiedź na temat ulubionego sposobu wypoczywania,
- poćwiczysz mnożenie i dzielenie w zakresie 100,
- weźmiesz udział w ćwiczeniach ruchowych.
Zaczynamy!
1. Zapisz w zeszycie nr lekcji, datę i temat.
2. Potocznie majówką nazywamy weekend majowy, który jest już za nami, bo przypada w okresie świąt majowych. Ciekawa jestem, czy pamiętasz jakie to były święta. Spróbuj sobie przypomnieć. Jednak każda wiosenna wyprawa, wycieczka również może być nazwana majówką. To był krótki wstęp przed przeczytaniem wiersza Marcina Przewoźniaka zatytułowanego "Majówka". Znajdziesz go na stronie 23 w podręczniku.
3. Teraz zastanów się, czy rzeczy, które chciał ze sobą zabrać chłopiec z wiersza były mu potrzebne. Zastanów się, co warto zabrać ze sobą na majówkę i zrób w zeszycie listę najpotrzebniejszych rzeczy, które Ty zabierzesz ze sobą na majówkę.
4. Wykonaj zadania ze stron 30 i 31 w zeszycie ćwiczeń.
5. Teraz zastanów się, w jaki sposób można wypoczywać, aby zachować dobrą kondycję fizyczną i które z tych sposobów można wykorzystać na majówce. Ułóż zdanie promujące ruch i zapisz je w zeszycie np.: Wolę jeździć rowerem, niż siedzieć przed komputerem!
6. Jak jesteśmy przy aktywnym wypoczynku, czas na trochę wf-u:
7. Czas na matematykę. Zapisz nr lekcji, datę i temat (Dzielenie liczb w zakresie 50. Związek dzielenia z mnożeniem.). Te filmy już się wcześniej pojawiły, ale dla przypomnienia i lepszego zrozumienia tej lekcji zamieszczam je jeszcze raz:
8. Teraz wykonaj zadania 1 i 2 z podręcznika do matematyki ze strony 46 w zeszycie. Zwróć szczególną uwagę na treść zadań w punkcie pierwszym i na ilustracje. Co się zmieniło? Działanie jest takie samo.
9. Wykonaj ćwiczenia ze strony 54 w zeszycie ćwiczeń do matematyki.
10. Dla chętnych. Gdyby ktoś chciał jeszcze przypomnieć sobie czarną owieczkę i ułożyć puzzle:)
Do wtorku!
Komentarze
Prześlij komentarz